Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Prosenjit Chattterji

Abstract

3  

Prosenjit Chattterji

Abstract

পেঁচার দিন

পেঁচার দিন

1 min
1.6K


জোছনায় ঘেরা দিন ,

কাটছে না আর ঘোর I

দিনের আকাশে তারা ,

খাটছে না আর জোর I


আমি রাতের কর্মচারী ,

তবু দিনের কাজ করি I

কাজ সময়মতো সারি ,

মিলিয়ে বিদেশী ঘড়ি I


বিদেশ বিভুঁয়ে যাত্রা ,

বসে বদ্ধ ঘরের কোণে I

সেই শীতল তাপমাত্রা ,

কিছুটা বই কি মনে মনে I


কখনো ভীষণ ঝড় আসে ,

কখনো বা হয বরফপাত I

অমাবস্যার চাঁদ যেন হাসে ,

কেটে যায সূর্যালোকে রাত I


Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Abstract