Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Roshan Baluni

Inspirational

4  

Roshan Baluni

Inspirational

आग से तुम न खेलो!

आग से तुम न खेलो!

1 min
212


हिम्मत कितनी तुझ में है?

क्या सिंह गर्जना सुन पायेगा?

है शक्ति जितनी जो़र लगा ले!

तू तिनका सा जल जायेगा।।


आग से तुम न खेलो पाक!

पलभर में मिट जाओगे!

छल-छद्मयुद्ध फिर छेड़ा तो!

रॉफेल तुझे कर देगा खाक।।


ये सर्जिकल शायद भूल गये!

गल्ती से पुलवामा कर बैठे।

हम ले आग परिंदे उड बैठे!

लो!साँप-संपोले राख भये।।


ये जिन्ना का पाकिस्तान नही

क्या स्वर्ग-धरा को छू पायेगा?

क्या हिंद को आँख तरेरोगे?

क्यों दशा इकहत्तर याद नही?



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational