Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Mukesh Bissa

Abstract

5.0  

Mukesh Bissa

Abstract

छूना हैं आसमान

छूना हैं आसमान

1 min
469


चाहती हूँ उड़ना उन्मुक्त गगन में

भरना चाहती हूँ उड़ान ऊँची

प्रगति के आसमान में करना है विचरण


जहां हो ऐसा जिधर न कोई

देखे बुरी नज़र से

माहौल हो ऐसा जिधर 

न ही नोचे तन कोई


विचरण करूँ ऐसे गगन में

जहाँ हर कोई लगे अपना सा

न हो बैर किसी का किसी से

हर जगह बन जाए बसेरा

हो मेल सबका सभी से


भूल कर भी न आए विचार दुश्मनी का

है सपना यही जिसे पाने का

अरमान यही दिल में बसाने का

ऐसा हो जहाँ अपना सा।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract