Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sajida Akram

Inspirational

2  

Sajida Akram

Inspirational

ज़मीर

ज़मीर

1 min
368


मैं, मैं हूँ मेरी अपनी अलग पहचान है,

मुझे न रोक-टोको, मैं आज़ाद परिंदा हूँ।


मेरे सपनों को देना है, एक नई पहचान,

मेरे ज़मीर को न झकझोरों, *मैं* मैं हूँ।


मैंने अपने आत्मसम्मान को सहेजा है,

अब मैं उड़ चली हूँ,

अपने एक नए लक्ष्य की ओर।


सुन लो ऐ मुझे नीचा दिखाने वालों,

अब मैं, दिखाऊंगी *मैं*मैं हूँ।


तुम्हारी खिल्ली उड़ाती हंसी का,

मैं दूंगी जवाब *मैं* मैं हूँ।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational