Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

अच्युतं केशवं

Inspirational

5.0  

अच्युतं केशवं

Inspirational

सदा रहें सन्नद्ध देश हित

सदा रहें सन्नद्ध देश हित

1 min
298


कभी न दुश्मन के वश हो

हृदय रहे विजिगीषु वृत्ति ही,

चहूँदिशि विजय श्री यश हो


सत्य धर्म आरूढ़ रहे

कर्म वचन जस के तस हो

एक-एक एकादश हो


न तो अपने टूट सके

न ही अपने रूठ सकें

अपना सदा प्रयास रहे,


शत्रु कभी न लूट सके.

सदा रहें सन्नद्ध देश हित,

फूट लड़ाई अब बस हो

एक-एक एकादश हो।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational