Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

V. Aaradhyaa

Inspirational

4.3  

V. Aaradhyaa

Inspirational

उनका सुन्दर मुखमंडल

उनका सुन्दर मुखमंडल

1 min
8



शिव सारा जग व्याप्त ,

भजें जय शिव ओंकारा।

शैल सुता वामांग , 

जगत है शिवमय सारा।


शिव हैं आदि अनंत, 

जगत के पालनहारा।

रहें सुरक्षित भक्त , 

सदा असुरों को मारा।


किया हलाहल पान , 

कर्म जग हित में सारे।

शिव सारा जग व्याप्त ,

 चन्द्रमा सिर पर धारे।


गले लपेटे सर्प , 

कान में बिच्छू कुंडल।

डमरू और त्रिशूल , 

निरखता है भूमंडल।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational