Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Raghu Deshpande

Classics

3  

Raghu Deshpande

Classics

साधे सरळ

साधे सरळ

1 min
177


नको धन  दौलत

दोन शब्दांची आस

चार चौघां सारखा

नको म्हणूस खास... १

 

सामान्य माणसांचे

अतिसामान्य स्वप्ने

माझे म्हणून कुणी

भावनांना   जपणे... २

 

न मागणी कशाची

न   हवा  सहवास

राहो -हुदयी थोडा

मनात    अधिवास... ३

 

बांधिले  न  वचने

चांदणे    तोडणार

स्वयंवर     समयी

धनुष्य    तोलणार... ४

 

त्याग असतो श्रेष्ठ

नसते   अभिलाषा

पाहून  ओढतो मी

हाता   वरील  रेषा... ५


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Classics