Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sanjay Ronghe

Abstract Tragedy Action

4.0  

Sanjay Ronghe

Abstract Tragedy Action

ऊन लागलं तपाले

ऊन लागलं तपाले

1 min
122


ऊन लागलं तपाले

डोईवर न्हाई शेला ।

नागर हाये धराचा

पाय बैल कुठं गेला ।


त्याले बी लागते ऊन

मारते झाडाले रेला ।

पानी पानी होते जीव

शोधू कुठं मी पेला ।


मांगच साल पाहा कस

देवानं पाऊस किती देला ।

कथा म्हणु का व्यथा

शेतकरी पाण्यानच मेला ।


डोये लागले अभायाले

नवस बायकोन केला ।

पीक होऊ दे म्हने बर

मंग घेउ आपनही शेला ।


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Abstract