Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarojini Mishra

Inspirational

4  

Sarojini Mishra

Inspirational

ସଦାଚ଼ାର

ସଦାଚ଼ାର

2 mins
6



ମଣିଷ ଜୀବନ ପ୍ରଭୁଙ୍କର ଦାନ

ଅଟଇ ଯେ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ସୃଷ୍ଟି

ସତ୍ ଆଚ଼ରଣ ତା ଆତ୍ମାର କଥା

ଯାହା ବ୍ୟକ୍ତିତ୍ବର ଗଣ୍ଠି ।

ସଦାଚାର ସଦା ଶାସ୍ଥାନୁମୋଦିତ

ଜୀବନର ମୂଳ ମନ୍ତ୍ର

ସେ ମନ୍ତ୍ରେ ଦୀକ୍ଷିତ ହୋଇଲେ ଯେ ନର

ପହଞ୍ଚେ ଶାନ୍ତି ଭୂବନ |

ଉଚ୍ଚାରିତ କଥା ଆଚ଼ରଣେ ଯଦି

ହେଉ ଥାଏ ଉଦ୍ଭାସିତ

ଆପେ ଆପେ ମଥା ନଇଁ ଯାଏ ପରା

ବ୍ୟକ୍ତିତ୍ବ ହୁଏ ବନ୍ଦିତ ।

ରୂପ ସୌନ୍ଦର୍ଯ୍ୟ ଯେ ମଳିନ ପଡଇ

ସଦାଚାର ବିନା ପରା

ସଦାଚ଼ାର ଦିଏ ସୌନ୍ଦର୍ଯ୍ୟର ସଂଜ୍ଞା

ହୁଏ ସେ ଶ୍ରଦ୍ଧା ପସରା |

ସଦାଚାରୀ ସଦା ତ୍ୟାଗର ମୂର୍ତ୍ତିଟେ

ପ୍ରେମର ଡୋରୀରେ ଛନ୍ଦା

ସଦାଚ଼ାରୀ ଟିଏ କର୍ତ୍ତବ୍ୟ କର୍ମର

ସୁ ବନ୍ଧନେ ସଦା ବନ୍ଧା ।

ସଦାଚ଼ାର କେବେ ମର୍ଯ୍ୟାଦା ଲଙ୍ଘେନି

ମୁଖ କହେ ମିଠା କଥା

ଆଖିରେ ତାହାର ପବିତ୍ରତା ଭରା

ହରଣ କରେ ସେ ବ୍ୟଥା ।

ଉଦାରତା ପରା ଅଟେ ଆଭୂଷଣ

ସଦାଚ଼ାରୀ ମଣିଷର

ସତ୍ ଆଚ଼ାରରେ ନିର୍ମଳ ହୃଦୟେ

ପ୍ରିୟ ହୁଏ ସଭି ଙ୍କର ।

ସଦାଚାରୀ ପରା ସର୍ବତ୍ର ପୂଜିତ

ଆପେ ମଥା ନଇଁ ଯାଏ

ସଦାଚ଼ାରରେ ଯା ବ୍ୟକ୍ତିତ୍ବ ମଣ୍ଡିତ

ସବୁଠାରୁ ଧନୀ ସିଏ l

ସଦାଚାର ର ଯେ ପ୍ରତ୍ୟେକ ପାଖୁଡା

ଶାନ୍ତିର ବାରତା ଦିଏ

ମଣିଷ ହେବାର ଯଥାର୍ଥ କଥାକୁ

ସଦାଚ଼ାରୀ ବାଣ୍ଟୁଥାଏ |

ହେଲେ ସଦାଚାର ପଣ୍ୟ ଦ୍ରବ୍ୟ ନୁହେଁ

ବଜାର ଘାଟ ରେ ମିଳେ

ମାତୃ ଗର୍ଭୁ ଆସି ପରିବାରେ ସିଏ

ଆଗେ ପରିପୁଷ୍ଟ ହୁଏ ।

ସଦାଚାର ର ମୁଖ୍ୟ ଶିକ୍ଷାକେନ୍ଦ୍ର

ପରିବାର ଯେ ଅଟଇ

ପିତା ମାତା ପରା ପ୍ରଥମ ଶିକ୍ଷକ

ଗୁରୁ ଗୁରୁଜନ ସଭି |

ସଦାଚାରୀ କରି ଗଢ଼ି ତୋଳି ବାରେ

ଘରର ସଂସ୍କାର ଲୋଡ଼ା

ପିତାମାତା ଆଉ ଗୁରୁଜନ ଙ୍କର

ଅନେକ ଦାୟୀତ୍ୱ ପରା |

ସଦାଚାର ର ଯେ ଅପୂର୍ବ ମହକ

ଚ଼ାଲ ମହକ ବାଣ୍ଟିବା

ଆମରି ଘରର କଳିକା ମାନଙ୍କୁ

ବାସ୍ନାୟିତ କରି ଦେବା ।

ସେଇ ବାସନା ଧରା ମହକିବ

ମହକିବ ଯେ ଅଗଣା

ବ୍ୟକ୍ତିତ୍ୱ ଆଭାରେ ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ବିଭାରେ

ଆମେ ଗର୍ବିତ ହୋଇବା |

ସଦାଚାରୀ କରି ମଣିଷ ଗଢ଼ିଲେ

ଘର ବାହାର ହସିବ

ଘରେ ସୃଷ୍ଟି ହେବ ଶାନ୍ତିର ମହଲ

ଜଗତ ହସି ଉଠିବ |


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational