Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarojini Jena

Inspirational

4  

Sarojini Jena

Inspirational

ଉତ୍କଳର ମଣି

ଉତ୍କଳର ମଣି

1 min
230


ଦୁଃଖୀରଙ୍କିଙ୍କର ଥିଲ ତୁମେ ବନ୍ଧୁ

ନାମ ପରା ଗୋପବନ୍ଧୁ ,

ଝଡ଼ ବରଷାକୁ ଖାତିର ନକରି

ଲଂଘୁ ଥିଲ ସାତସିନ୍ଧୁ l


ଗରିବର ପ୍ରାଣ ଗରିବର ଧନ

ତୁମେ ପରା ଥିଲ,

ସୁଖକୁ ପଛରେ ପକାଇ ତୁମେ 

ଦୁଃଖକୁ ଆପଣାଇଲ l


ପାଦେ ଚାଲିଚାଲି ଗରିବର ଦୁଃଖ

ଅନୁଭବ ତୁମେ କରୁଥିଲ,

ଏକମାତ୍ର ରୋଗୀଣା ପୁତ୍ରକୁ ସ୍ତ୍ରୀ କୋଳେ ଛାଡି

ଦୁନିଆକୁ ପରା ଦେଖୁଥିଲ l


ତୁମ ପରି ବ୍ୟକ୍ତିତ୍ୱ ଜନ୍ମ ଦେଇ

ଏ ଉତ୍କଳ ହୋଇଥିଲା ପରା ଧନ୍ୟ,

ଚିର ଦିନ ତୁମେ ହୃଦୟେ ରହିବ

ତୁମ ପାଦେ ମଥା କୋଟି ନମନ୍ୟ l


ସମାଜ ପତ୍ରିକା ତୁମ ସୃଷ୍ଟି ପୁଣି

ପ୍ରତିଦିନ ଉଇଁ ଥାଏ,

ତୁମ ବାର୍ତ୍ତା ପୁଣି ପତ୍ରିକା ସାମ୍ନାରେ

ନିତି ଶୋଭା ପାଉଥାଏ l


ଦରିଦ୍ର ହୃଦୟେ ତୁମେ ରାଜା ଥିଲ

ଭୁଲି କେହି ନ ପାରିବେ,

ବସୁଧା କୋଳକୁ ସିନା ଚାଲିଗଲ

ତୁମ ଗୌରବ ଗାଥା ସଦା ଗାଇବେ l


ଓଡିଶା ମାଟିରେ ତୁମ ଘର ପରା

ଓଡିଶା ତୁମ ନିଜର,

ସଦା କାଳେ ଉତ୍କଳର ସନ୍ତାନ

ରହିଥିବ ତୁମେ ଚିର ଅମର l


ସତ୍ୟବାଦୀ ବନବିଦ୍ୟାଳୟ ତୁମ ଦାନ ପରା

କିଏ ସେ ପାରିବ ଭୁଲି,

ଭରିଥିଲ ସେଠି ସଂସ୍କାର, ସଂସ୍କୃତି

ଶିକ୍ଷାର ପସରା ମେଲି l


ଓଡିଶାର ଗାନ୍ଧୀ ତୁମେ ପରା ଥିଲ

ମହାତ୍ମାଙ୍କୁ ଅନୁସରି,

ସ୍ୱାଧୀନତା ସଂଗ୍ରାମେ ଝାସ ଦେଇପୁଣି

ଉତ୍କଳମଣି ସବୁରି l


ବନ୍ଦୀଶାଳେ ପୁଣି କବିତା ଲେଖି

ସଭିଙ୍କ ହୃଦୟ ଜିତିଥିଲ,

ସତରେ ତୁମେ ଉତ୍କଳର ମଣି

ଗୋପବନ୍ଧୁ ପରା ଥିଲ l


ରହିଛ ରହିବ ଜୀବିତ ହୋଇ

ଭାରତ ଭୂଇଁ ପାଇଁ,

ତୁମ ପାଦେ ମୋର କୋଟି ପ୍ରଣିପାତ

ମଥା ଯାଏ ଆମ ନଇଁ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational