Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Dr Javaid Tahir

Drama

2  

Dr Javaid Tahir

Drama

रात

रात

1 min
209


हिर्ज के बाद जब उसे नींद आयी

परवाना बेसुध हुआ, शमा को नींद आयी।


मुझे अय़याम के हाथों में तो न छोड़ाकर

ऐ ख़ुदा दोज़ख ऐ इबलीस में न नींद आयी।


अब दवा है ज़बर मेरी कुव़्वते जिस़्मानी पर

जिस़की ज़ेरे शिफ़ा से भी न नींद आयी।


मैं मुसाफ़िर हूँ एक बात से वाबस्ता हूँ

आख़री मऩ्ज़िल से पहले कहाँ नींद आयी।


यूँ रुख़सत न हो मेरे दिल से मेरी उम़्मीद

तेरे शानों पे ही तो मुझे नींद आयी।


जावेद तुमको तो न होगी कभी तहाजुद नसीब

तुम्हारी नफ़स को कहाँ रात भर नींद आयी।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Drama