Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

V. Aaradhyaa

Inspirational

4.5  

V. Aaradhyaa

Inspirational

वसुंधरा को बचाईए

वसुंधरा को बचाईए

1 min
6


पर्यावरण पवन ,जल भूमि संरक्षण, 

रोक त्वरित शोषण , धरा को बचाइए ।।


अंधाधुॅंध काट -छाॅंट, नदी पर बाॅंधे बाॅंध, 

प्रगति विनाशकारी , नाश को न जाइए ।।


अति शीत अति ताप, किया भू -दोहन पाप,

भीत प्राणी रहे कांप , स्वार्थ को जलाइए ।।


धरा रही है उबल , ग्लेशियर रहा गल, 

बढ़ता समुद्र जल, भू - मित्र बनाइए।।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational