Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chandan Chattopadhyay

Classics Others

4  

Chandan Chattopadhyay

Classics Others

আলোর উৎসব

আলোর উৎসব

1 min
337


আলোর উৎসব

চন্দন চ্যাটার্জি

 

ফুলঝুরির ফুলকি মনে করায়

এলো উৎসব আলোর । 

বাতাসে বারুদের গন্ধ মনে করায়,

এলো উৎসব আলোর । 

ছোটদের মিষ্টি মুখের খুশি মনে করায়,

এলো উৎসব আলোর । 

গুরুজনের আশীর্বাদ মনে করায়

এলো উৎসব আলোর । 

চরকির ঘূর্ণাবর্ত মনে করায়।

এলো উৎসব আলোর

সকলের খুশি মনে করায়,

এলো উৎসব আলোর । 


 স মা প্ত

 


Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Classics