Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Rekha Shukla

Classics

4  

Rekha Shukla

Classics

सरस्वती

सरस्वती

1 min
420


माँ सरस्वती देवी के प्रागट्योत्सव ...वसंत पंचमी पर वासंती शुभकामनाएँ!


वर दे वीणावादिनी वर दे ! 

----- सूर्यकांत त्रिपाठी "निराला" 


वर दे, वीणावादिनि वर दे!

प्रिय स्वतंत्र-रव अमृत-मंत्र नव

भारत में भर दे!


काट अंध-उर के बंधन-स्तर

बहा जननि, ज्योतिर्मय निर्झर;

कलुष-भेद-तम हर प्रकाश भर

जगमग जग कर दे!


नव गति, नव लय, ताल-छंद नव

नवल कंठ, नव जलद-मन्द्ररव;

नव नभ के नव विहग-वृंद को

नव पर, नव स्वर दे!


वर दे, वीणावादिनि वर दे।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Classics