Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chittaranjan Nanda

Abstract Action Classics

4  

Chittaranjan Nanda

Abstract Action Classics

କଥା କୁହାଳିଆ, ଘୃଣ୍ୟ

କଥା କୁହାଳିଆ, ଘୃଣ୍ୟ

1 min
294



ଲୋଭ ସମ୍ପତ୍ତି, ପଦ, ମର୍ଯ୍ୟାଦା 

ଓ ପ୍ରତିଷ୍ଠାକୁ 

ମାପିବା ଯେବେ ମଣିଷର କିଛି 

ସଫଳତାକୁ ।

 

କାମନାରୂପୀ ମରିଚୀକାରେ ନିଶ୍ଚୟ 

ଛନ୍ଦି ହେବ

ଅଳିକ କ୍ଷଣିକ ଭୋଗ ବିଳାସକୁ ସୁଖ 

ତ ମଣିବ ।


ନୈତିକ ଓ ଚରିତ୍ରକୁ ସେ କେବେ 

ମହତ୍ତ୍ବ ଦିଏନା

ଅପସଂସ୍କୃତିର କୁପରିମାଣକୁ ସେ 

ବୁଝି ପାରେନା ।


ନିଜେ ବଦମାସ ତସ୍କର ଦୁର୍ନୀତିଗ୍ରସ୍ତ 

ଲାଂଚୁଆ ହୁଅନ୍ତି,

ବାହାଦୁରୀରେ ଅନ୍ୟକୁ ଦୋଷ ଦେଇ 

ତାଂକୁ ଭଲ ହୁଅ ବତାନ୍ତି ।


ଜୀବନ ଯାତ୍ରାକୁ ଆକର୍ଷକ ବୋଲି

ଉପରକୁ କହିବ

ସମସ୍ତ ପ୍ରାଣୀଙ୍କ ପ୍ରତି ଶୁଭ ଚିନ୍ତନ 

ତାର କାହୁଁ ଆସିବ ।


କଥା ଆଉ କାମରେ ବ୍ୟବଧାନ ଯୋଗୁ

ସମାଜରେ ସମସ୍ୟା ଭରା 

କଥା କୁହାଳିଆ, ଘୃଣ୍ୟ ଦୁର୍ବୁଦ୍ଧିପୂର୍ଣ୍ନ, ସେ 

ସମାଧାନର ପଥହରା ।


ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକତା ନାମେ କୁସଂସ୍କୃତିକୁ ଆମେ

ପ୍ରଚାର କରି ଚାଲିଛୁ 

ଆମ ଧରମ ମହାନ୍ କହି କହି ପ୍ରକୃତ ସୁଖ 

ଶାନ୍ତିଠାରୁ ଦୂରେଇ ଯାଇଛୁ ।


ସୁଖ-ଶାନ୍ତି ପାଇଁ ଇତଃସ୍ତତଃ ମନ୍ଦିର ମସଜିଦ

ଗୀର୍ଜା ଭ୍ରମିଲେ ସୁଖ କି ମିଳିବ

ହତାଶ, ନିରାଶ ମାନସିକ ଚାପରୁ ମୁକୁଳିବା 

ପାଇଁ ଦରକାକ ସରଳତା ଭାବ ।


ବିଜ୍ଞାନ ଫଳରେ ମଣିଷ ସମୃଦ୍ଧିର ଚରମ 

ସୀମାରେ ପହଂଚିଛି 

କିନ୍ତୁ ଚିନ୍ତାର ଏହି ଚିନ୍ତାଧାରା ଯୋଗୁ ଘୋର 

ଚାରିତ୍ରିକ ସଂକଟ ଦେଖା ଦେଇଛି ।


ବିବେକ, ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଚରିତ୍ର ଏବଂ ବ୍ୟବହାରିକତା 

ମନୋବୃତ୍ତି ପାଇବା ସାଧନାରେ 

ଈପ୍ସିତ ଖୁସିକୁ ପାଇ ପାରିବା କଳୁଷିତ ଜଟିଳ

ଗରବ ଭାବନାକୁ ଛାଡିବାରେ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract