Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarojini Mishra

Abstract Inspirational

5  

Sarojini Mishra

Abstract Inspirational

ସେଦିନର ଗୁରୁକୁଳ ଆଜିକାର ବିଦ୍ୟାଳୟ

ସେଦିନର ଗୁରୁକୁଳ ଆଜିକାର ବିଦ୍ୟାଳୟ

2 mins
16



ସେଦିନର ଗୁରୁକୁଳ ତୁଣ୍ଡେ ନେଇଗଲେ

ମନରେ ଜାଗଇ ପବିତ୍ର ଭାବ

ମନୋମୁଗ୍ଧକର ଦୃଶ୍ୟ ରାଜି ସବୁ

ଆଖିରେ ଆଙ୍କଇ ଭବରେ ଶିବ |


ମୁକ୍ତ ପାଠଶାଳା ଆହା କି ସୁନ୍ଦର

କି ସୁନ୍ଦର ଗୁରୁ ଶିଷ୍ୟ ସଂପର୍କ

ପରିବେଶ ପାଖେ ମୁଣ୍ଡ ନଇଁ ଯାଏ

ଅପୂର୍ବ ତାହାର ଶିକ୍ଷା ସମ୍ଭାର ।


ଜ୍ଞାନ ଗାରିମାରେ ଶ୍ରୀମଣ୍ଡିତ ଥିଲା

ଗୁରୁକୁଳ ମିଶ୍ର ଶିକ୍ଷା ର ଧାରା

ଜ୍ଞାନର ପରୀକ୍ଷା ଜୀବନ ନିରୀକ୍ଷା

ମଣିଷ ଗଢିବା ଥିଲା ନିଆରା ।


ମନ ଚେତନା ଓ ଶରୀର ପାଇଁକି

ଉତ୍କୃଷ୍ଟ ଶିକ୍ଷାର ମନ୍ଦିର ଥିଲା

ଜୀବନର ଲକ୍ଷ୍ୟ ସାଧନ କ୍ଷେତ୍ରରେ

ପଥ ପ୍ରଦର୍ଶନ ହେଉ ଯେ ଥିଲା ।


ଭାବରେ ଭାବରେ ଭାବିଲେ ସେ କଥା

ଶ୍ରୀରାମ ଚନ୍ଦ୍ରଙ୍କ ରୂପ ଯେ ଆସେ

ବଶିଷ୍ଠଙ୍କ ଶ୍ରଦ୍ଧା ଶ୍ରୀରାମ ଙ୍କ ଭକ୍ତି

ମନ ଅଗଣାରେ ଭଉଁରୀ କାଟେ । 


କୃଷ୍ଣ ବଳରାମ ସନ୍ଦୀପନି ଶିଷ୍ୟ 

କି ସୁନ୍ଦର ଆହା ସମ୍ପର୍କ ସେତୁ

ଗୁରୁକୁଳାଶ୍ରମ ବିଭୂତି ମଣ୍ଡିତ 

ଦେଇ ଦେଇଥାଏ ଜୀବନ ହେତୁ ।


ଜ୍ଞାନ ଆହରଣ ପୁଣି ପରୀକ୍ଷଣ

ବ୍ୟକ୍ତିତ୍ଵ ଗଠନେ ସେ ଭିତ୍ତିଭୂମି

ସଂସ୍କାର ଶିଳାର ମୂଳଦୁଆ ଥିଲା

ଯେତେ କହିଲେ ବି ହୋଇବ କମି ।


ମନ ଉପବନ ଶ୍ରଦ୍ଧା ସମ୍ମାନର

ସୁମନରେ ସଦା ସଜ୍ଜିତ ଥିଲା

ଗୁରୁ ଥିଲେ ପରା ସାକ୍ଷାତ ଦେବତା

ଶିଷ୍ୟ ପୁତ୍ର ବତ୍ ଜୀଉଁ ଯେ ଥିଲା ।


ଅନୁଶାସନର କଠୋର ମଲାଟ

ପ୍ରେମରେ ପୃଷ୍ଠା ତ ଭରି ଯେ ଥିଲା

ସ୍ନେହ ସମ୍ମାନ ଓ ସଂସ୍କାର କ୍ଷେତ୍ରଟି

ଅପରୂପ ହୋଇ ସଜ୍ଜିତ ଥିଲା ।


ହଜିଛି ସେଦିନ ନାହିଁ ବନୋଭୂମି

ଯୋଜନା ରେ ଉଚା କୋଠା ହୋଇଛି

ଶିକ୍ଷା ମନ୍ଦିରରେ ରାଜନୀତି ଚାଲେ

ଶିକ୍ଷା ମାନ ଆଜି ବଦଳି ଅଛି ।


ବିଦ୍ୟାଳୟେ ଆଜି ଗୁରୁ ର ମର୍ଯ୍ୟାଦା

ଛାତ୍ର ଙ୍କ ହାତରେ ହନନ ହୁଏ

ଛାତ୍ରଟି ଖୋଜୁଛି ଆତ୍ମୀୟତା ଯଦି

କଂକ୍ରିଟ ଘରେ ସେ ଖୋଜି ନ ପାଏ ।


ସଂସ୍କାରର କଥା ଚୁଲିକୁ ଗଲାଣି

ସାଟିଫିକେଟରେ ଜ୍ଞାନର ମାପ

ବିଦ୍ୟାଳୟ ଆଉ ମନ୍ଦିର ତ ନାହିଁ

କିଏ ପଢ଼ାଇବ ସଂସ୍କୃତି ପାଠ ।


ବିଦ୍ୟାଳୟ ଦାଣ୍ଡେ ଯୋଜନାଙ୍କ ଭିଡ଼

କାଗଜ କଲମେ ସୁନ୍ଦର ଛବି

 ଜ୍ଞାନକୁ ଜୀବନେ ଲଗାଇବା କଳା

କିଏ କୁହ ଆଜି କହୁଛି ଭାବି ।


ସଂସ୍କାରର କଥା ବହୁ ଦୂରେ ପରା

ଘରେ ନାହିଁ ପରା ସଂସ୍କାର ଶିଳା

ବିଦ୍ୟାଳୟ କାନ୍ଥେ ବହୁ କିଛି ଲେଖା

କିଏ ବା ବୁଝିଛି ତାର ମେଖଳା ।


ଛାତ୍ର ପାଖେ ନାହିଁ ଗୁରୁଙ୍କ ଆଦର

ଗୁରୁ ପାଖେ କାହିଁ ସ୍ନେହ ଶରଧା

ମଣିଷ ଗଢିବା ମନ୍ତ୍ର ଶୁଭୁନାହିଁ

ଦେଖା ଯାଉ ନାହିଁ ସଂସ୍କାର କଥା ।


ଆହେ ପିତାମାତା ଗୁରୁ ଗୁରୁଜନ

ଛାତ୍ରଟିକୁ ଚାଲ ହେ ସଂସ୍କାର ଦେବା

ଆମ ସୁକର୍ମକୁ ଧର୍ମାଚରଣ କୁ

ନିଜ ବ୍ୟବହାରେ ବତାଇ ଦେବା ।


ବିଦ୍ୟାଳୟେ ଯାଇ ସଂସ୍କାରୀ ଶିଶୁଟି

ନୂଆ ପରିବେଶ ଗଢି ପାରିବ

ଆହେ ଶିକ୍ଷାଦାତା ନିଜ ଗୁଣ ଫଳେ

ଛାତ୍ରଙ୍କ ଠାରୁ ସମ୍ମାନ ଅର୍ଜିବ ।


ଗୁରୁ କୁଳ ଶିକ୍ଷା ସମ୍ଭବ ନୁହଁଇ

ବଦଳାଇ ହେବ ଯେ ମାନସିକତା

ମାନସିକତାର ଉତ୍ତମ ପ୍ରୟୋଗେ

ବିଦ୍ୟାଳୟ ଦେବ ନୂତନ ବାର୍ତ୍ତା ।

  


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract