Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarojini Mishra

Inspirational

4  

Sarojini Mishra

Inspirational

ସେଦିନର ଗ୍ରୀଷ୍ମ ଅବକାଶ

ସେଦିନର ଗ୍ରୀଷ୍ମ ଅବକାଶ

1 min
6


ଗ୍ରୀଷମ ଆଗମେ ବିଦ୍ୟାଳୟେ ଯେବେ

ଗ୍ରୀଷ୍ମ ଅବକାଶ ହୁଏ

ମନ ଉପବନେ ଖୁସୀର ଫୁଲ ଯେ

ପାଖୁଡ଼ା ମେଲାଇ ଝୁଲେ ।


ଦୀର୍ଘ ଛୁଟୀ ପାଇଁ ଯୋଜନାର ଫର୍ଦ୍ଦ

ମୁଣ୍ଡରେ ଚକର କାଟେ

ଘର ଲୋକଙ୍କର ଯୋଜନାର କଥା

କାହାକୁ ଜଣା ନଥାଏ |


ବଡ଼ ଭୋଗରୁ ଝାଳୁଆ ଦେହରେ

ହାତରେ ଥଳୀଟେ ଧରି

ପାଚିଲା ଆମ୍ବର ସଂଗ୍ରହ ପାଇଁ ଯେ

ଆମ୍ବ ତୋଟାରେ ଯେ ମେଳି ।


ସର୍ବେ ଶୋଇଗଲେ ଖରା ଦ୍ୱି ପହରେ

କୋଳି ସଂଗ୍ରହର ବେଳ

କଣ୍ଟେଇ, ଖଜୁରୀ , ମିରିଗା ଗଛରେ

କୋଳିର ପ୍ରଚୁର ଭିଡ ।


ଆମ୍ବତୋଟାରେ ଯେ ପିଲାଙ୍କ ଗହଳ

ପାଚିଲା ଆମ୍ବରେ ମାଡ଼

ଟେକା ମାରି ଆମ୍ବ ଝାଡ଼ିବାର ନିଶା

ଖରା କି ଅବା ଡର ।


ଆମ୍ବ ତୋଟା ନାହିଁ ନାହିଁ ବଣ କୋଳି

ନାହିଁ ପିଲାଙ୍କର ମେଳି

ଆମ୍ବ ତୋଟାର ସୁଶୀତଳ ଛାୟା

ଡାକୁନି ଆଜି କୋଇଲି ।


ଆଜିର ପିଲାଏ କୋଳି ଚିହ୍ନିନ୍ତିନି

ଯୁଗ ବଦଳି ଯାଇଛି

ଦାଣ୍ଡ ରେ ପିଲାଙ୍କ ଖେଳେ ତ ଦିଶେନି

ଘରେ ମୁଣ୍ଡ ଗୁଞ୍ଜିଛନ୍ତି ।


ସେ ନିଦାଘ ଆଜି ହଜି ଯାଇଅଛି

ନେଉଅଛ ପରା ପ୍ରାଣ

ଯନ୍ତ୍ରଣା ଜଡିତ ଜୀବ ଜଗତ ଯେ

କହେ ରଖ ଭଗବାନ ।


ଘର ଓ ବାହାର ସତେ କି ଜଳୁଛି

ନିଦାଘ ର ତୀକ୍ଷ୍ଣ କୋପେ

ସତେ କି କରୁଛି ମଣିଷକୁ ଦାୟୀ

ମଣିଷ କି ତାହା ବୁଝେ !


ପ୍ରତି ବରଷ ଯେ ନିଦାଘର ଜ୍ୱାଳା

ବଢି ବଢି ଯାଉଅଛି

ବିଷମ ସଂକଟେ ବିଶ୍ଵ ବୁଡିଅଛି

ଦିଶା ଖୋଜି ନ ପାଉଛି ।


ନାହିଁ କୋଳି ତାଳ ନାହିଁ ଆମ୍ବ ତୋଟା

ଗ୍ରୀଷ୍ମ ଅବକାଶ ଫିକା

ଖରାରେ ବାହାରେ ବୁଲିବାକୁ ମନା

ଅଂଶୁମାନ ଦେବେ ଧୋକା ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational