Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

PIJUS SARKAR

Tragedy Inspirational

4  

PIJUS SARKAR

Tragedy Inspirational

ভোর

ভোর

1 min
393


তোমার অপার দু্ঃখ-যন্ত্রণার 

একমুষ্টি সংকলিত করেছি আমি।

এই খরতপ্ত বৈশাখের ভোরে

মা আমার চলে গিয়েছিল অস্তাচলে।


নিজের সবটুকু সঞ্চয়

উজাড় করে দিয়ে

মাথার ওপর তুলে ধরেছিল

বট-অশ্বত্থের ছাতা।

ঈর্ষার সকল আবেদন

অগ্রাহ্য করে

মন ভরিয়ে দিত মা ভৈরব রাগে।


কবি

তোমার সঙ্গীতে বেজে উঠুক সেই সুর

ফিরে আসুক মাতৃস্পর্শমাখা ভোর।

         ------------


Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Tragedy