SUKANTA KHANDA

Others

4  

SUKANTA KHANDA

Others

ଗଳ୍ପ ଧନ୍ଦା-୨

ଗଳ୍ପ ଧନ୍ଦା-୨

2 mins
10



ବାରହାଟିପୁରା ମକରମେଳା ବୁଲୁଥିଲେ ତିନି ସାଙ୍ଗ। ମକରମେଳାରେ ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରକାର ଦୋକାନ ଦେଖି ଆଖି ଖୋଷି ହୋଇ ଯାଉଥିଲା। ଶେଷରେ କିଣାକିଣି ସହ ହୋଟେଲରେ ଖାଇ ଘରକୁ ଫେରିବା ଚିନ୍ତା କଲେ। ଘରଠାରୁ ମୋଟେ ତିନି କିଲୋମିଟର ହୋଇଥିବାରୁ ନିଜର ଗାଡ଼ି ନ ନେଇ ଚାଲିକି ଯାଇଥିଲେ। ଚାଲିକି ଯିବାର ଗୋଟିଏ ସ୍ବତନ୍ତ୍ର ଆନନ୍ଦ ଥାଏ। ପ୍ରାକୃତିକ ଦୃଶ୍ୟ ଉପଭୋଗ ସହ ସାମାନ୍ୟ ଶ୍ରମ ଯୋଗୁଁ ଆହୁରି ମନ ଓ ଦେହ ପ୍ରଫୁଲ୍ଲ ହେଉଥାଏ। 

    ଫେରିବା ବାଟରେ ପ୍ରତାପ କହିଲା,"ଗୋପି ! ଗତକାଲି ତୋ ଧନ୍ଦାର ଉତ୍ତର ବହୁ କଷ୍ଟରେ ପାଇଲି ଯାହାର ଉତ୍ତର ଥିଲା "ମଗର"। ଆଜି ମୁଁ ଧନ୍ଦାଟିଏ କହୁଛି ଉତ୍ତର ଅବଶ୍ୟ ଦେବୁ? ପାଖରେ ଚାଲୁଥିବା ପିଙ୍କୁ ଦୁହିଁଙ୍କୁ ଅଟକାଇ କହିଲା,"ପ୍ରତାପ ! ଦେଖ ବେଲ ପାହାଡ଼ର ଦୃଶ୍ୟ କି ଉପଭୋଗ୍ୟ ପୁଣି ନିଆରା। ଆସୁନ ଏଇ ଚଟାଣ ପଥର ଉପରେ ଘଡ଼ିଏ ବସିଯିବା ଆଉ ତୁ ତୋର ଧନ୍ଦାକୁ କହିବୁ।" ଏ କଥାକୁ ଗୋପି ପୂର୍ଣ୍ଣ ସମର୍ଥନ କଲା ତ ତିନିହେଁ ବସିଗଲେ। ପ୍ରତାପ କହିଲା,"ଗୋପି ! ଧନ୍ଦାଟି କହୁଛି। ସେ ଗପିବା ଆରମ୍ଭ କଲା ତିନୋଟି ଅକ୍ଷରେ ନାମ ତାହାର ପୁଣି ଅବନା ଶଦ୍ଦ। ପ୍ରଥମ ଓ ଦ୍ୱିତୀୟକୁ ମିଶାଇ ଦେବୁ ତ ଅର୍ଥଟି ଅନ୍ତ,ପୁଟା,ବସା ଅଥବା ଚର୍ବୀକୁ ପାଇବୁ। ପ୍ରଥମ ତୃତୀୟ ମିଶାଇ ଦେବୁ ତ କାନନ ଅଥବା ଜଳକୁ ପାଇବୁ। ଦ୍ୱିତୀୟ ପ୍ରଥମ ମିଶାଇଲେ ମିଳିବ ଅଧୀନ ଅବା ନିମ୍ନ। ଦ୍ବିତୀୟ ତୃତୀୟ ମିଶାଇଲେ ମିଳିବ ସନ,ବର୍ଷ ଅଥବା ଅଦ୍ଦ। ତୃତୀୟ ପ୍ରଥମ ମିଶାଇ ଦେବୁ ତ ନୂଆ,କାକ,ସ୍ତବ ଅଥବା ପ୍ରଶଂସାକୁ ବୁଝାଇବ ଆଉ ଜାଣିଛୁ ଗୋପି ତୃତୀୟ ଦ୍ଵିତୀୟ ମିଶାଇଲେ ମିଳିବ ନାସିକା ଯଦି ଏବେ ହିଁ କହି ଦେବୁ ତ ଲୁଗା ଦୋକାନରେ କିଣିଥିବା ଏ ସାର୍ଟ ଅବଶ୍ୟ ହିଁ ତୋତେ ଦେଇଦେବି।" ବାସ ! ଏତିକି କହି ପ୍ରତାପ ନୀରବ ରହିଲା।

     ଗୋପି ବଡ଼ ଚିନ୍ତା ପୂର୍ବକ ଉତ୍ତର ଖୋଜିଲା। ପାଖରେ କଲମ କି କାଗଜ ନାହିଁ ତ ଖୋଜି ପାଇବା କଷ୍ଟକର ପାଠ ହେଲା। ସେ କହିଲା,"ପ୍ରତାପ ! ମୁଁ ହାରିଗଲି ତୋର ପାଖରୁ ଉତ୍ତର ଜାଣିବା ଆଶାକରେ।" ପ୍ରତାପ କହିଲା ଯଦି ହାରିଗଲୁ ତେବେ ସାର୍ଟ ହରେଇଲୁ। ଆସନ୍ତା କାଲିଯାଏଁ ଏ ଉତ୍ତର ଦେବାର ଅବଧି ରହିଲା। ଯେବେ ପାଇବୁ ତ ଉତ୍ତର ଖୋଜିକି କହିବୁ।" ପିଙ୍କୁ ପାଖରେ ଥାଇ ଶୁଣୁଥିଲା ତାକୁ ବି ଉତ୍ତର ଜଣା ନ ପଡ଼ିବାରୁ କହିଲା,"ପ୍ରତାପ ! ସଞ୍ଜ ହୋଇ ଗଲାଣି। ବେଲ ପାହାଡ଼ରେ ବାଘ,ଭାଲୁ କି ହେଣ୍ଟାଳର ଉପଦ୍ରବ ଚାଲ ଯଥାଶୀଘ୍ର ପଳେଇବା। ସଭିଏଁ ଉଠି ଚାଲିବା ଆରମ୍ଭ କଲେ। ଘରେ ପହଞ୍ଚିବା ଯାଏ ଗୋପି କିନ୍ତୁ ଭାବି ଚାଲିଥାଏ ହେଲେ ଉତ୍ତର ନ ପାଇ ଦୁଃଖ କରୁଥାଏ।

     ସଭିଏଁ ଗାଁ'ରେ ପହଞ୍ଚିଲେ ଓ ନିଜ ନିଜର ଘରକୁ ଚାଲିଗଲେ। ଉତ୍ତର ମିଳିବା ପୂରା କାଠିକର ପାଠ। ହେ ! ପାଠକ ପାଠିକା ଆପଣମାନଙ୍କୁ ଏବେ ଲାଗିଲା କି ଯଦି ଜଣାଥାଏ ନିଶ୍ଚୟ ଉତ୍ତର କହିବାକୁ ଭୁଲିବେ ନାହିଁ। 

           


ଉତ୍ତର-ବସନ


Rate this content
Log in