Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chittaranjan Nanda

Inspirational Others Children

4  

Chittaranjan Nanda

Inspirational Others Children

ମନୁଷ୍ୟର ଶୁଦ୍ଧ ସ୍ୱରୂପ

ମନୁଷ୍ୟର ଶୁଦ୍ଧ ସ୍ୱରୂପ

1 min
390



ମଣିଷ ଏକ ସାମାଜିକ ପ୍ରାଣୀ, 

ଦୁନିଆରେ ଗଣା

ବିବେକ ଅଛି, ତେଣୁ ସେ ଶ୍ରେଷ୍ଠ 

ତ ବୋଲି ଜଣା |୧|


ପଶୁ ପରି ବଶ ହୋଇ ପାରେ, 

କାମନା ଜ୍ୱାଳାରେ

ପଶୁ ହୋଇ ଯାଏ ମନୁଷ୍ୟ ତାର 

କ୍ରୋଧ ଅବସ୍ଥାରେ |୨|


ଲୋଭ ଅଛି, ସନ୍ତୁଷ୍ଟି ନମିଳେ ଥରେ

 ଲୋଭୀ ହୋଇଗଲେ 

ଅଶାନ୍ତ ରହେ, ବୁଝେ ନାହିଁ ମନ, ଧନ 

ତାର ଯେତେ ଥିଲେ  |୩|


ମୋହ ଅଛି, ମୋହିତ ହୁଏ ଦେଖି 

ସେ ଆପଣାପଣକୁ

ସ୍ୱାର୍ଥହାନି ହୋଇଲେ ଭରଇ ଜହର 

ଛାଡେ ସେ ମଧୁରତାକୁ |୪|


ମାୟାର ଅଦୃଶ୍ୟର ଜାଲରେ ଛନ୍ଦି 

ହୋଇ ଯିବ ଯେବେ

ତାହାର ସେଥିରୁ ମୁକୁଳିବା ସମ୍ଭବ 

ହୁଏନାହିଁ କେବେ |୫|


ହିଂସା ଯଦି ମନେ ଜାତ ହୁଏ ହରାଇ

ଥାଏ ସେ ନିଜ ଜ୍ଞାନ

ଅନ୍ୟକୁ ଯାତନା ଦେବାରେ ତାର 

ଆନନ୍ଦିତ ହୁଏ ମନ |୬|


ବଶ କରିଥିଲେ ଇର୍ଷା ମଣିଷକୁ ଥରେ 

ପରଶ ଛାଡ଼େନି

ନିଜ ଲାଭ ନହେଉ ମଧ୍ୟ କାହାର ଶିରୀ 

ସହି ପାରେନି |୭|


ଗର୍ବର ଭାବରେ, ସେଥିରେ ପେଶି ହୋଇ

ଭାବେ ତା ସମ ନୁହଁନ୍ତି କେହି

ଅନ୍ୟ ମଣିଷକୁ ସମ୍ମାନ ଦେବା, ତାହାର 

ଜାତକରେ କେବେ ନାହିଁ |୮|


ଘୃଣା ଦ୍ୱେଷ ଓ ଈର୍ଷା ର ଭାବନା ସର୍ବ 

ଅଶାନ୍ତିର କାରଣ

ଏ ଭାବନା ମାନଵ ଜୀଵନ ପଥେ ଭଲ 

ନୁହେଁ କଦାଚନ |୯|


ହିଂସା, ଦ୍ୱେଷର ଜୀବନ, ନୁହେଁ ତ

 ବିବେକୀର ପଥ

ଭକ୍ତି ସ୍ନେହ ପ୍ରୀତିର ଜୀବନ ପରା 

ମଣିଷରୂପୀ ରଥ |୧୦|


ଯଥୋଚିତ କର୍ମ କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ଯେଉଁ ମନୁଷ୍ୟ 

ସମ୍ପାଦନ କରିଥାଏ

ମଣିଷ ବୋଲି ପଦବାଚ୍ୟ, ସେ ଅନ୍ୟର 

ପଥ ପ୍ରଦର୍ଶକ ହୁଏ |୧୧|


ବିପଦେ ଆପଦରେ ପାଖରେ ଯିଏ 

ପହଁଚି ପାରି ଥାଏ

ସାହା ହୋଇ ସିଏ, ମାନବିକତାର 

ପରିଚୟ ତ ଦିଏ |୧୨|


ସମାଜ ପାଇଁ ସ୍ୱାର୍ଥର ଜଳାଞ୍ଜଳିର 

କର୍ମପଥ ଧରଇ

ଜୀବନ ନୌକାର ଭଲ ମନ୍ଦ ସବୁ 

ସିଏ ଆଦରଇ |୧୩|


ନିଜକୁ ପରଖି ବିବେକ ନିରେଖି ଯିଏ

କରମକୁ କରଇ

ମାନବିକତାର ପରିଚୟ ସିଏ ସିନା 

ଦେଇପାରି ଥାଇ |୧୪|


ବିବେକାନୁମୋଦିତ ଗୁଣ ଗାରିମାକୁ 

କରିବା ଜୟ ଜୟ କାର

କର୍ତ୍ତଵ୍ୟରତ ହୋଇ ମଣିଷର ଶୁଦ୍ଧ 

ସ୍ୱରୂପକୁ ପ୍ରକାଶ କର |୧୫|



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational