Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarojini Mishra

Tragedy

5  

Sarojini Mishra

Tragedy

ବାହାନଗାର ଦୁଃଖ

ବାହାନଗାର ଦୁଃଖ

2 mins
444



ବାହାନଗା ମାଟି ଗୁମୁରି କାନ୍ଦୁଛି

ଦେହରେ ତା ରକ୍ତ ଛିଟା

ଶାନ୍ତ କାନ୍ତ ତାର ପରିବେଶ ଆଜି

ଦେଖେ କେତେ ହଟ ହଟା ।


ବିଭୀଷିକା ମୟ ରେଳ ଦୁର୍ଘଟଣା

ହଇ ଚଇ ସାରା ବିଶ୍ଵେ

ବାହାନଗା କାନ ପ୍ରକମ୍ପିତ ହୁଏ

ଆର୍ତ୍ତ ଚିତ୍କାର ଯେ ଭାସେ ।


ବାହାନଗା ନାମ ବିଶ୍ଵେ ପ୍ରକଟିଲା

ଦୁଃଖ ବାହାନଗା ମନେ

ଲୋମହର୍ଷଣର ଶିରୋନାମା ଆଜି

ଟଣା ହେଲା ତାର ନାମେ ।


ବାହାନଗା ମାଟି ଅଭିଶପ୍ତ ମଣେ

ତା ବୁକେ ଶବର ଗଦା

ସଧବା ମୁଣ୍ଡର ସିନ୍ଦୁର ବିଦା ଯେ

ତାକୁ ଦେଇଯାଏ ବ୍ୟଥା ।


ବାହାନଗା ଦୁଃଖ ତା ବୁକେ ହଜିଲା

ବାପାର ଆଶାର ବାଡି

ତା'ରି କୋଳରେ ଅନାଥ ଶିଶୁଟି

ଭିଡ଼ୁଛି ମାଆର ଶାଢୀ I


ବାହାନଗା ଦୁଃଖ ତା କୋଳରେ ଆଜି

ସ୍ୱପ୍ନର ଶ୍ମଶାନ ଛିଡା

ବାହାନଗାର ଏ ଶ୍ମଶା ଘାଟରେ

କେତେ କିଏ ହଟହଟା ।


ବାହାନଗା ମାଟି ଦୁଃଖେ ଅଭିଭୂତ

ଯନ୍ତ୍ରଣାର ନଦୀ ତୀରେ

ବିଭତ୍ସ ଦୃଶ୍ୟରେ କଣ୍ଠରୋଧ ହୁଏ 

କ୍ରନ୍ଦନର ଭଉଁରୀରେ ।


ବାହାନଗା ମାଟି ମାନବ ସମ୍ବଳ

ଦେଖାଇଛି ମାନବତା

ହେଲେ ଏ ଘଟଣା ଭୁଲି ହୁଏ ନାହିଁ

ପିତା ଖୋଜେ ପୁତ୍ର ପତ୍ତା ।


ବାହାନଗା ବୁକେ ଅଜସ୍ର ବେଦନା

ଅନୁଭବର ପାହାଡ଼

ବେଦନା ସିକ୍ତ ସେ ପାହାଡ ଉପରେ 

ଦୁଃଖ ବାଦଲ ଙ୍କ ଭିଡ଼ ।


ବାହାନଗା ର ଯେ ଦୁଃଖ ରହିଗଲା

ବିଶ୍ଵ ଜାଣିଲା ଯେମିତି

ବିଂଶ ଶତାବ୍ଦୀର ଦୁଃଖ ଘଟଣାର

ହୋଇ ଗଲା ସିଏ ସାକ୍ଷୀ ।


ବାହାନଗା ର ଏ ଦୁର୍ଘଟଣା ହେଲା

ସାରା ବିଶ୍ଵରେ ବିଦିତ

ସହଯୋଗ ହାତ ବଢ଼ି ଆସିଲା ଯେ

କମାଇବାକୁ ଯେ ଖେଦ ।


ବାହାନଗା ଦୁଃଖ ରହିଗଲା ପୁଣି

ଅମଣିଷ ପଣିଆରେ

ପଇସା ଲୋଭରେ ଏଇଠି ମଣିଷ

ବଞ୍ଚିବା ଲୋକକୁ ମାରେ ।


ବାହାନଗା ଦୁଃଖେ ଜର୍ଜରିତ ଆଜି

ଦୃଶ୍ୟ ରାଜି ଆସି ନାଚେ

ମନରୁ କେବେ ବି ଲିଭି ପାରିବନି

ଛାପ ଛାଡ଼ି ଗଲା ସିଏ |


ବାହାନଗା ଦୁଃଖ ତା ବୁକୁରେ କିଏ

ଅକର୍ମଣ୍ୟ ହୋଇ ଗଲା

ଶୋକାକୁଳ ହୋଇ ଦଉଡି ଆସି କେ

ଖାଲି ହାତେ ଫେରିଗଲା ।


ବାହାନଗା ଦୁଃଖ କି ଅବା କହିବ

ଚିହ୍ନା ଅଚିହ୍ନାର ଭିଡ଼

ଲହୁ ଲୁହର ଏ ଦୁର୍ଘଟଣା କ୍ଷେତ୍ର

ପାଲଟିଲା କୋହ ଗଡ଼ ।


ଜୀବନ ମୃତ୍ୟୁର ମଧ୍ୟେ ବାହାନଗା

ଗୁମୁରି ଗୁମୁରି କାନ୍ଦେ

ସ୍ତବ୍ଧ ହୋଇଅଛି ବୁକୁର ସ୍ପନ୍ଦନ

ପ୍ରଭୁଙ୍କୁ ସାହସ ମାଗେ ।


ଅମର ଆତ୍ମାର ସଦ୍ଗତି ହେଉ

ଆହତେ ଆରୋଗ୍ୟ ମିଳୁ

ହରାଇଛି ଯିଏ ଆତ୍ମୀୟ କୁ ତାର

ମନୋବଳେ ପୂର୍ଣ୍ଣ ହେଉ ।


ସାହା ନ ଥାଇ ବି ରାହା ମିଳି ଯାଉ

ସାହସ ଦିଅ ଠାକୁରେ

ଜୀଇଁବା ପାଥେୟ ଧରାଇ ଦିଅ ହେ

ମୃତ୍ୟୁ କୁ ସିଏ ସ୍ଵୀକାରେ ।।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Tragedy